reklama

Každá totalita raz zhnije. Aj tá cirkevná.

Dlho som netušil čo mi je. Mal som pocit, že mi neustále niečo vadí, pobolieva, všetko ma stresuje a dokola sa kazí. Už som si vyhľadal aj kartičku poistenca a namieril to smerom k poliklinike, keď sa stalo niečo, čo by som ani vo sne nečakal. Hľa tu, cirkev naša jediná (ani sa nepýtajte ktorá) mi otvorila oči. Sprvoti som si myslel, že zle vidím a ešte horšie počujem ale nakoniec som prijal znenie diagnózy s pokorou roduvernej ovce. Vyzerá to tak, že som posadnutý diablom. Nič sa nedá robiť. Príznaky sedia ako riť na šerbli a keby aj nie - stanovila ich inštancia non plus ultra, proti ktorej niet dišputátu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Pri čítaní patologických príznakov, ktorými sa Vatikán údajne snažil usvedčiť kacírskeho sprchového homosexuála a finančného podvodníka, Róberta Bezáka, z jeho neschopnosti viesť biskupský úrad, som sa proste videl ako v naleštenom zrkadle. Lebo občan, gniavený liberálno-boľševickým diablom (to údajne čerti sú takí), má "psychické aj fyzické ťažkosti", prípadne aj "poruchu osobnosti" a pri prijímaní niektorých sviatostí sa mu "robí psychicky aj fyzicky zle". To je ono. Veď čo si budem nahovárať: telo ani duša už nie sú tými, čím bývavali a pri prijímaní mnohých vecí, ktoré niekto iný považuje za omdlievaniahodnú "sviatosť", pociťujem silnú nevoľnosť v okolí žalúdka, zalieva ma studený pot a neviem sčítať ani odčítať dvojmiestne cifry bez pomoci kalkulačky.

Symptómy posadnutosti sa veru ťažko skrývajú. Preto sú počertení exoti ľahko rozpoznateľní. Už na prvý pohľad sa líšia od zvyšku stáda, ktoré nie je zďaleka také ako oni: nemá žiadne z menovaných ťažkostí, o poruche už ani nehovoriac a pri prijímaní sviatostí z rúk a úst skorumpovaných eštébákov, morálnych analfabetov, mafiánskych celebrít a slizkých, klerikálnych úchylov sa im nerobí psychicky ani fyzicky zle.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo teraz? Keby som mal chuť žartovať, tak si nájdem obvodného, lojálneho, bohabojného a hodím sa na péenku. S týmto oným sa bude dať asi celkom špicovo maródiť, že? (...Bezák je, tak sa zdá, vypísaný na pár rokov ak nie doživotne). Len človek musí byť šikovný a držať sa v pozícii chronického pacienta, nenapraviteľného hriešnika. T. zn. mal by čítať dennú tlač, sledovať správy a to nielen čerstvé ale i tie nekončiace reprízy na TA3. No a hlavne mal by sa vyhýbať magorom bez psychických a fyzických ťažkostí, ktorých kádroval do funkcie pán trnavský apoštolský administrátor, Ján Orosch. Lebo taký snaživý vymetač, za stiahnutými roletami, ten vám dokáže vraj divy. Raz-dva z vás vyseká také telesné a duševné zdravie, že si vytapetujete kúpeľňu portrétmi Harabína, Mečiara, Kočnera, Gašparoviča, Sadikiho, Haščáka, Trnku, Varehu, Machalu, Lexu, Širokého a nie v poslednom rade, Mons. Sokola (alias Svätopluka) a spol... a budete prehĺtať ich špinavobiele exorcistické sviatosti bez šablí, bez tyčiek, bez akýchkoľvek "fyzických a psychických ťažkostí". Ani "porúch osobnosti" sa nebudete musieť báť . Tak, ako sa na radového, neposadnutého slováčiska patrí, o osobnosti nebude môcť byť ani reč...

V prípade Bezák nejde o cirkevný problém. Ide o morálny marazmus celej spoločnosti s krátkou pamäťou, ktorá sa pomaly ale iste stáva nočnou morou našej oslabenej demokracie. Po 89-tom tu bola možnosť odstrániť a vydezinfikovať špinu z úradov, palácov i kostolov - nestalo sa tak. Neviem, či teraz už nie je trochu neskoro. Chlievy sú plné, svíň pribúda a zabíjačky akosi vyšli z módy.

František Ptáček

František Ptáček

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  80
  •  | 
  • Páči sa:  549x

"Ak sa vám moje zásady nepáčia, stačí povedať. Ponúkam iné." (Groucho Marx) Zoznam autorových rubrík:  PolitikaNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu